kuikenkl   bloesem3kl   schaapkl   bloemenmandjekl   kikker2kl   bloesem3kl   kuikenkl

De DSV is door de belastingdienst aangemerkt als ANBI. ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling.
Naast een aantal fiscale voordelen voor de school (de school hoeft geen belasting meer te betalen over schenkingen die het heeft ontvangen) zijn er ook voordelen voor personen en bedrijven die een schenking aan de school willen doen.  Als een instelling door de Belastingdienst is aangewezen als een ANBI, kan een donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels).
De doelstelling van de school is (basis) onderwijs geven. 
Het beloningsbeleid van de Delftsche Schoolvereeniging is dat alle bij de school betrokken bestuurders en toezichthouders onbezoldigd zijn.
Uw giften zijn welkom voor ondersteuning van onderwijsdoeleinden of bepaalde (verbouwings) projecten die niet door de overheid worden gefinancierd.
 Naam van de instelling
 Delftsche Schoolvereeniging
 RSIN/fiscaal nummer
 KvK nr
 Rechtsvorm
 25.49.359
 40397536
 Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
 Post- en bezoekadres

 Koningsplein 83

 2611 XG

 Delft015-2120628

 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 Doelstelling
 Het geven van algemeen bijzonder basisonderwijs        
 Beleidsplan
 Bestuur
 Raad van Toezicht
 Jaarverslag
 Financiële verantwoording
 Klik hier voor Financieel verslag 2015

Vanuit je eigen profiel alle informatie van school en van de klas(sen) van je kind(eren) overzichtelijk bij de hand? Nooit meer belangrijke data uit de DSV-berichten halen en in je agenda zetten, een bericht sturen naar een leerkracht zonder eerst op zoek te moeten naar een e-mailadres?

De DSV heeft besloten om een online platform in te voeren dat het communiceren met ouders efficiënter maakt: Mijnschoolinfo.

Via het web, de mail en een app
In het ouderprofiel ontvang je de DSV-berichten en mailtjes van de leerkrachten van je kind(eren). Je zoekt er een telefoonnummer op van een klasgenootje. In de algemene jaaragenda staan alle studiemiddagen, vakanties, vieringen en andere belangrijke dagen; hij is bovendien eenvoudig te importeren in je eigen digitale agenda.

Wordt er via Mijnschoolinfo een bericht verstuurd, dan krijg je daarvan een notificatie op je eigen e-mailadres. Om het bericht te lezen, klik je het aan, je hoeft niet eerst in te loggen.

Mijnschoolinfo is ook als app voor Android, iPhone en Windows Phone beschikbaar.

Voordelen voor de school
Voor de leerkrachten en administratie wordt het met Mijnschoolinfo makkelijker om bijvoorbeeld rapportgesprekken in te plannen en absenties bij te houden. De leerkracht stuurt een uitnodiging voor de rapportgesprekken en ouders kunnen vervolgens zelf aangeven welke datum en tijdstip ze het beste uitkomt.
 
Hoe zit het met de privacy?
Je hebt de mogelijkheid om de gegevens van je kind(eren) en jouzelf af te schermen. In de profielinstellingen kun je bepalen of de gegevens wel of niet zichtbaar zijn voor andere ouders. Mijnschoolinfo draait op beveiligde servers en is geregistreerd bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
 
Wat is de volgende stap?
Alle ouders van school krijgen een koppelcode. Hiermee kun je je eigen profiel aanmaken en adresgegevens en telefoonnummers toevoegen. Vanaf dan worden de DSV-berichten via Mijnschoolinfo verstuurd, kun je rechtstreeks mailen met de leerkracht van je kind(eren) en is de algemene jaarkalender beschikbaar.
 
 
Hulp en vragen stellen
Op 2, 3 en 4 september is er gelegenheid om vragen te stellen of geholpen te worden bij het activeren van uw account. U kunt hiervoor terecht in de computerruimte van 8.30 uur tot 9.00 uur.

Meer informatie kunt u vinden op www.mijnschoolinfo.nl

 

Handleidingen:

Handleiding Mijnschoolinfo

Manuel Mijnschoolinfo (engelse versie)

 

A Januari 28 DSV excellente school in ADkl

In dit plan leest u ons definitief ontwerp voor het groene schoolplein.

Wij (ouders en leraren) hebben het plan opgesteld. Het plan is gebaseerd op analyse van het huidige plein, de plannen die de kinderen gemaakt hebben en de inbreng van de leraren en de BSO.

De basis is dat het plein een prettige groene plek wordt om te spelen en te ontspannen. Het plein is verdeeld in verschillende zones. Deze zones hebben elk een ander tempo en een ander thema.

Per thema wordt het plan hier toegelicht.

zones en totaalplan

Zone A Groene Heuvel

Groene heuvel animatie

De groene heuvel is een rustige plek op het plein. In deze hoek grenst het plein aan privé tuinen, het ligt mooi in de zon.

We willen hier een rustige plek creëren, langs de randen fruit en groente. De extra bomen fruit of notenbomen. De heuvel zelf is een plek om op te hangen, te genieten van de wolken en de zon. Of een spannende plek om te verstoppen, glijden en kruipen. In deze zone komt ook het Join-the-pipe water tab punt. Als rustpunt tijdens het drukke spel (van de andere zones). 

Klein spelZone B Klein Spel

De zone klein spel maakt deel uit van  meerdere plekken waar klein spel kan plaatsvinden (zone F en H) en overloop naar het groot spel.

Ook hier is het rustig. Kinderen hebben ruimte om te spelen in de beschutting van een mooie boom. Daarnaast vormt dit gebiedje ook een overgang naar de speeltuin.

 

 

 Zone C Trapveldje

De kinderen willen heel graag een trapveldje, dit hebben we gemaakt in de zone groot spel, maar wel op een plek waarbij het spel van andere kinderen niet gestoord wordt.

trapveldje

We maken een natuurlijk afscheiding met paaltjes in verschillende hoogtes, hoger waar nodig, lager waar mogelijk. Bankjes om te wachten en te kijken, elkaar aan te moedigen.

Via het fonds van schoolplein 14 willen we hier belijningen aan brengen om het spel uit te dagen. Deze plek is niet alleen voor voetballen, maar ook voor knotshockey, basketbal etc. 

Klim en klauterzoneZone D Klim en Klauterzone

Klimmen en klauteren is iets wat de kinderen (van de DSV) graag doen. Het is goed voor hun ontwikkeling; ze ontdekken wat ze kunnen én hoe ver ze durven te gaan.

De ondergrond hier wordt ook van houtsnippers. In de boomstammen tribune die deze zone afscheidt en het hoogte verschil opvangt, kunnen kleine beestjes wonen én ontdekt worden. Tegen de muren komen in de toekomst ook klimmers.

De boomhut is ook een grote wens, kunnen verstoppen, veranderen met kleden, spelen met elkaar of even alleen zijn.

 

 

 Zone E Avonturenzone

De avonturenzone is gesitueerd rondom de grote catalpa en de zandbak. Deels is dit een zonnige plek (zandbak), deels heel schaduwrijk (catalpa).

We maken hier paden en groene plekken om in te spelen en te ontdekken. Kleine en grote paaltjes om op te zitten of aan te zitten. Het huisje willen we graag vervangen door een passend houten huisje. Als rug voor de zonddbak wordt een wilgen tunnel en wigwam gemaakt, deze laten we begroeien, het licht mag hier doorheen komen, dus niet te dicht.

Langs de muur komen niet hechtende klimmers, in het zonnige gedeelte vlinderstruiken. Deze geuren fijnen en trekken beestjes aan.

De zone naar de hellingbaan wordt afgescheiden door een muurtje van gebroken tegels (daar hebben we er wel wat van...). In dit muurtje mogen kinderen hun schatten meemetselen. Maar uiteindelijk zullen hier verschillende beestjes gaan leven. In de bomen en de struiken komen nestkastjes voor verschillende soorten, deze gaan de kinderen zelf maken.

 

Avonturenzone animatie

Zone F Podium

Het podium ligt aan het verhoogde bonte pad wat langs de school loopt. Hier krijgen de tegels een kleur.

Het podium krijgt een 'rug' van groen tegen de vluchttrrap aan. Hiermee krijgt ook de vluchttrap een plek op het plein. Aan de vluchttrap bevestigen we vogelhuisjes.

groot spel

Zone G Groot Spel

De zone groot spel is de ruimte tussen de verschillende specifieke zones, aan de linkerkant is de overgang met klein spel. Hier is het plein al iets vernauwd waardoor een natuurlijke overgang onstaat.

Naar het grote hek komt een hellingbaan, deze wordt door verschillende materialen omringt. De binnenbocht krijgt een muurtje van gebroken stenen. De buitenbocht een tribune van houten stammen. Hierdoor ontstaat van zelf een amfitheater.

De ballenvanger blijft op zijn plek. De tafeltennistafel wordt verplaatst.

Rondom de grote kastanjeboom komen schuin geplaatste houten vlonders, heerlijk om je evenwicht te oefenen met fietsjes of rennend.

Zone H Bonte Pad

Het bonte pad verbindt de verschillende looproutes, naar de speeltuin, de peuterspeelzaal, het hoge pad langs de school ...

We gebruiken verschillende kleuren tegels in blokpatroon. Kinderen kunnen zelf hun spel verzinnen. Dit is een van de ontdekkingen tijdens het krijten van het plein met de kinderen, schaal 1:1. Ze werden hier heel blij van en begonnen gelijk hun eigen spel te verzinnen.

Staatssecretaris S. Dekker (Onderwijs) heeft op 12 september de gemiddelde eindtoetsgegevens van alle scholen in het primair onderwijs openbaar gemaakt. Ook de scores van onze school zijn daarmee voor iedereen in te zien op de site van RTL.

Onze school vindt het belangrijk om open en eerlijk te zijn over onze resultaten.
We kunnen aan de hand van de geopenbaarde cijfers stellen dat onze school het goed doet.

Toch kan op basis van de nu gepubliceerde informatie een onvolledig of zelfs verkeerd beeld ontstaan van de kwaliteit van het onderwijs en van onze school. Dat komt omdat van school tot school verschilt welke toets wordt afgenomen en welke leerlingen aan de toets deelnemen waardoor de scores van scholen onderling niet zonder meer vergelijkbaar zijn. Bovendien krijgen de scholen die de eindtoets afnemen van Cito wel een waarderingscijfer en de scholen die voor een andere toets gekozen hebben niet. Verder is het zo dat elke school wordt vergeleken met scholen met leerlingen met een vergelijkbare achtergrond.

In zijn algemeenheid vinden wij dat de kwaliteit van een school meer is dan alleen de score op een eindtoets.

Privacy beleid DSV

Lees hier meer over ons DSV Privacy beleid

Waar vind je ons

Waar vind je ons

Schoolkrant

Schoolkrant

Gids Basisonderwijs

lr 87041 onderwijsgids po 2015 2016 cover

De VO-gids

VOgids20162017